Burgazada

Hani herkesin bir boş zamanında gitmek görmek istediği ama bir türlü o 'bi boş zamanı' yakalayamadığı bir yer vardır ya benim içinde orası Burgazada'dır :) Yıllardır yok hava çok sıcak bu sıcakta gezilir mi, yok kalkıp taa oraya küçücük bir adayı görmeye gitmeye değer mi diye diye ertelediğim geziyi sonunda gerçekleştirdim. Değdi mi? Evet!

Açıkçası Burgazada'ya gitmeden çok fazla araştırıp bir gezi planı oluşturmadım tek bildiğim Kalpazankaya Restaurant'ın mezelerinin ve manzarasının çok güzel olduğuydu. Gurme Vedat Milor'un da çok sevdiğini yazılarında belirttiği Burgazada'da Milor'un tavsiyesi ile Fincan Cafe'ye uğrayabilirsiniz ama ben uğramadığım için yorum yapmayacağım.



Bir diğer nokta ise ünlü yazar Sait Faik Abasıyanık'ın hayatının bir bölümünü bu adada geçirdiği ve yaşadığı evin vasiyeti üzerine bağış yaptığı Darüşşafaka tarafından yıllar sonra müzeye dönüştürüldüğü idi (http://saitfaikmuzesi.org/). Ben plansız gezdiğim içi müzeyi ziyaret edemedim ama bir daha ki gidişimde gezmeyi düşünüyorum.

Peki Burgazada'ya nasıl gidilir? Kabataş'tan ido ile 35 dak. şehir hatları ile 65 dak. gidebilirsiniz. Gitmeden önce güncel sefer saatlerine göz atmanızı tavsiye ederim. Sağolsun şehir hatları'nın adım atmaya dahi yer olmayan eski bir vapuru ile adaya ulaştık. Burgazada küçük bir ada, liman ve kasaba bir arada. Limanın hemen yanında balıkçılar ve pastaneler yanyana biraz ne vereyim abime havasında :)

Adayı yürüyerek, hemen liman yakınından bisiklet kiralayarak veya fayton ile gezebilirsiniz. Sıcak bir havada bisiklet ile yokuş çıkmak bana pek cazip gelmediği için bisiklet turunu, at kokusuna tahammül edemeyeceğim içinde fayton turunu es geçerek yürüyerek gezmeyi tercih ettik. İstanbul'un neredeyse bütün adalarında fayton var fakat nedendir bilinmez biz bu at kokusuna bir türlü çözüm bulamıyoruz anlamadım gitti, garibim atların bu sıcakta kan ter içinde faytonlara koşulması zaten ayrı bir mevzu ona hiç değinmiyorum bile!

Kasaba küçük olduğu için yürüyerek dolaşabilirsiniz veya hemen sahilden denize girebiliyorsunuz. Ayrıca limanın hemen yakınındaki Su Sporları Kulübü tesislerinde denize girebilirsiniz gelmişken mutlaka denize girin bizim yaptığımız hatayı yapmayın :) Kasaba'da oturup birer çay kahve içtikten sonra kasabayı gezdik. Bence hazır İstanbul'un gürültüsünden, kornan sesi ve egzoz kokusundan bu kadar uzaklaşmışken adayı bizim yaptığımız gibi yürüyerek gezin, ara sokaklara dalın bol bol fotoğraf çekin :)

Burgazada küçük bir ada gezdik, tozduk, bol bol fotoğraf çekdik, arkamıza deniz manzarasını alıp dudaklarımızı ördek gibi büküp selfie'mizi de çektik birazda acıktık şimdi ne yapalım? Kalpazankaya Restaurant'a gidip tıkınalım :)

Gazetelerin haftasonu eklerinde, Instagram paylaşımlarında ve Foursquare yorumlarından iyice merak ettiğim Kalpazankaya aslında Burgazada'nın ören yeri. Burada isterseniz denize girip serinleyebilir sonrada güzel bir manzaraya karşı yemeğinizi yiyip bir kaç kadeh içkinizi yuvarlayabilirsiniz. Ada'ya gelmeden önce Ekşisözlük yorumlarını okumuş ve biraz moralim bozulmuştu. Popüler olduktan sonra eski kalitesini tutturamayan mekanlar gibi olduğu, servis ve rezervasyon konusunda sorun yaşandığı, hesabı istediğinizde küver + %10 servis ücreti eklendiği yazıyordu :( Ada'ya gitmeden sabah arayıp akşam için 3 kişilik rezervasyon yaptırmak istediğimde boş yerlerinin olmadığını söylediler, normaldir bugün cumartesi deyip moral bozmadım :(

Zevkli fakat çook sıcak hava nedeniyle boğucu yürüyüşümüz sonrasında saat 15:00 gibi Kalpazankaya'ya geldik. Masaların neredeyse tamamına rezervasyon yapılmıştı fakat bir masanın müşterileri iki saat sonra geleceği için istersek servis açabileceklerini söylediler tamam dedik :) Rakı Balık yapmak yerine soğuk birer bira ve meze almak istedik menüde mezelere baktığımda fiyatlar beklediğimin aksine şişirilmiş değildi.


Yemekler nasıl derseniz, midye dolmayı ben beğendim, közde patlıcan ve levrek marine çok güzeldi ama en çok deniz börülcesini ve kaya koruğunu beğendim. Kaya koruğu çoğunlukla Mersin'de bulunan turşusu kurulup İstanbul'a gönderilen normalde keçilerin bile zorla yiyebileceği bir ot. Kalpazankaya'da yediğim kaya koruğu turşusu Mersin'de yediklerimden bile güzeldi, mutlaka tatmanızı öneririm. Ara sıcak olarak istediğimiz kalamar ızgara güveçte ve bol baharatlı pişirilmişti, iyi pişmiş ama kurutulmamıştı. Yemekten sonra birer çay kahve içip hesabı istediğimizde küver + %10 servis bedelinin eklenmiş olduğunu gördük! Şaşırdık mı? Hayır :) Hadi küver neyse de %10 servis bedeli ne oluyor ondan hiç hoşlanmadım :) Buna rağmen Burgazada'ya gelmişken buraya uğramanızı tavsiye ederim.

Kalpazankaya Restaurant, (216) 381 11 11

Yorumlar

Yorum Gönder